Blogger Layouts

Thursday, April 21, 2011

Rindu ..

Assalamualaikum...
Moga kalian dirahmati Allah sentiasa.. :)

Anakcucu zaharahibrahim ..

saat ini..aku amat merindui akan saudara maraku..pakcik2,makcik2 n sepupu2 aku.. amat rindukan kalian.. rindu akan ukhwah yg prnh terjalin akrab suata masa dahulu yg tidak lagi ada saat ini dek kesibukan n keterbatasan masa masing2 terhdp kerja dan tgjawab yg perlu digalas... ya Tuhan..amat aku rindukan mereka... :( 
masih ak ingat masa kcik2 dulu..rapat sgt kami semua.. main sama2..makan sama2..solat sama2.. ada yg pernah jadi kuda dan kita lumba sape menang.. tak silap masa tu along,wahid ngn angah yang jadi kuda utk kanak2 riang..hee ..masa tu zaman aishah,emma n atiq masih kanak2 ribena...gg pon tarak..hahaha :D emm.. time tu arwah che ada lagi.. huhu :(  masa bulan puasa..kita semua akan hmparkan kain 'saproh' pjg n hidangkan mkann utk berbuka.. makan ramai2..makanan pon mcm2..almaklum la time tu che masih ada .. dia gembira amat menntu and cucu2nya ada... Ya Tuhan..amat aku rindukan saat ituu... :'(

tapi kini..utk seperti dulu tak mudah..smua dah ada tgjwab msg2 kan.. jumpa pn jarang2.. kdg2 hampir bertahun2 tak jumpa.... :'( aishah da lama sgt tak jumpa Angah , Emma and Ezzat.. Ezzat paling lama tak jumpa.. dulu kcik2 main ngn ezzat ja time duk umah che... uhuu..rindu pulak kat budak tu..:( moga Allah merahmatimu,ezzat zariff bin zuhairi... aminn :)) insyaAllah andai ada suatu masa kita akan bertemu..

Ya allah..
aku juga merindui arwah che ngn uncle@uncle rock.. :(( amat trasa kerinduan pada kngn yg pnh hadir dalam hidup ini.... meskipun perpisahan sementara ini berlaku sewaktu aku masih lagi di skolah rendah..aku masih ingat akan kngn bersama pakcikku, Zuhairi Ibrahim .. :(( masih ingat akan hadiah jam n beg skola hadiah darinya... Allah... terasa rindu padanya... :'(( hampir lupa aku padanya.. terima kasih ya Allah kerana Kau masih ingatkan aku kpdanya... moga dirimu bersama org yg solehh.. amin... aku menyanyangimu :'( aku juga amat rindukan che..amat sgt rindukan saat berasamanya suatu ktika dahulu... tggal bersamanya tatkala baba,umi n adik2 tggal d perak.. aku d klantan menemani che... arghhh... amt aku merinduimu............... :"( aku juga pasti kalian jua merinduinya... titipkan doa kalian buatnya.. basikal purple kat umah masih lagi ada.. bsikal yg che belikan utkku mudahkan aku ke sekolah... :( duit skola dapat rm10 semggu.. mmg bole mnbung time tuu :( tp stelah dia pergi buat slama2nya,aku terasa akan khilangan org yg aku sygi.. :'( aku rindukan satu leteran di pagi hari time kejut subuh... che akan kejut n cakap.." bangun2 la smayg..nak tggu subuh gajoh ko baru nak smaye... slimut tu byk setan duk..." huhu...RINDU!

Pakcik makcikku spupu2ku yg ku sygi kerana Allah.. sememgnya aku amat rindukan kalian.. mat rndukan zaman kcik2 dulu .. zaman keakraban sesama kita :( Ya Allah..izinkan kami utk bertmu, berkumpul spt dahulu... aku rindukan mereka ... moga masih ada waktu dan kesempatan utk kita berkumpul smua... Ukhwah kita untuk slamanya..ANAKCUCU ZAHARAHIBRAHIM... doaku sentiasa mengiringi kalian.. biar kita jauh d mata .. tapi kita dekat di hati atas nama UKHWAH.. terasa manisnya ukhwah itu, ya Allah... Kau Maha Mengetahui akan persaan ini....

Aku titipkan doa buat mereka yg tlah pergi dahulu bertemu Pencipta RAbbul 'Izati.. 
Tuan Zaharah Tuan Mat - Ibrahim B Mahmood - Zuhairi Ibrahim - Huzaimah@Zaimah 
Moga dirimu di sana bersama para solihin.. moga syurga milikmu.. amin ya Allah... Meskipun kami berpisah kini, temukan kami kembali di sana..di SYURGA-Mu.. idaman stiap hamba Allah....

Aku nukilkan entri ini krna aku trasa amat merindui sanak saudaraku.. Moga kita semua dapat kumpul lagi ye..tak silap tggu kak muna kawen bulan5 nnti.. insyaAllah... :) moga ketemu yaa.... :) emm..akhirnya..seinfiniti kemaafan drku buat kalian smua.. ampun n maaf di pinta andai ada salah n silapku pada kalian.. doakan aishah berjaya ya..:) sayang korang smua kerana ALLAH! :) Ampunilah dosa kami semua.. lindungilah kami... aminn :) 

Salam Mahabbah buat semua anakcucu zaharahibrahim.. :)
jumpa bulan5 nnti ya :) 

+ doakan utk final sem2 26 April nnti.. +

= Rindu akan satu ikatan ukhwah .. :)


sayang semua :)



No comments:

Post a Comment