Blogger Layouts

Wednesday, September 5, 2012

Raya with Bestfriends!


Assalamualaikum :)

ahaa! update lagi blog kali ni nmpak gayanya kan. hehe. kali ni nak cite raya ngan kawan2 baikk aku masa zaman skolah MMP dulu. okeh, saya sayang mereka semua! mereka kawan baik saya sampai bila2! (^-^)..
Alhamdulillah. seinfiniti kesyukuran dipanjatkan pada Ilahi kerana diberikan keizinan serta rezeki olehNya utk aku bertemu bsama sahabat2 sejatiku sekalian. hehe. Tahun ni dapat jumpa ngan semua kawan2 baik! hehe.

Raya keempat :

pagi 4syawal yg indah dapat msg dari sahabat namanya Rusydiah @ Didie.

didie : sha, mu free bila?jom g raya umah kawan2.
aisha : hari ni aku free. jom r. 
didie : okeh, nnt adik aku ata umah mu.
aisha : ok bereh.
(lebih kurang begitu lah msg kami. hehe.)

Maka jam 10.30pagi tu, kami pn bgeraklah mnuju ke Pengkalan Chepa utk pergi ke rumah cik Puan Hidayah. hehe. ini adalah destinasi ppertama kami utk hari ni. makan mihunn umah dia. hehe. kalau tahun lepas aku g rumah dia, dia masih bujang.. tapiii kali ni pegi, dia dah bersuami.. tahunnn depannn.. aku pegi dah ada baby.. kena siap2 duit raya la utk anak sdara to be ni.. hehehe.. jaga kesihatan diri molek neh dayah! aku doa ke mu dari jauh neh. sayang mu skmo! tahniah sayang! :)



mum to be. insyaallah. may Allah bless you syg. take care.




okey, lpas umah dayah, singgah umah kak z. kakak ni aku knal masa kat DQ dulu. tapi kamceng laa. hehehe. jadi sbb alang2 lalu tu, aku ngn didie pn singgah la. tapi xda pic kat umah dia. lupa nak amikk. hee. nway, thanks for the mee ya kak zakirah. hehe.

okey, masa duk umah kak z, hp bdering2. mc ain sudah menelefon mnyatakan dia sudah siap. hehe. eh siapa ain ni? ain ni kawan skolah mmahad aku dulu jgk. skolah rendah same tapi masa tu tak baik pn ngn dia. hehe. paham2 la skolah rendah macamana. hehe. masa ni, ain dah dekat sjam mnggu utk diambil sbb kami nk g umah zaharah plak kat pgkalan kubur. jauh bebeno nak g. tp xmgapa. demi nk jumpa kawan yg lama tak jumpa.. kami redah sgala mcm jnis jem. hua3.  ringkaskan cerita, kami smpai umah zaharah.. hehe. makanlah kami nasi kerabu. haihh mmg sdapla nasik kerabu ni.. smpai bertalu2 kami tmbah nye. hemo3. sdapppp amat sgt! thank you zaharah!





ini gambar kami ber'empat' sorang xda. huda :(




kami berlima masa skolah maahad dulu. kdg2 sama2 balik g stesen bus sesama. makan sesama. masa nak spm, zaharah ngn bintul tdo kat umah. macam2 kami buat. exercise la kononnya taknak bagi tdo. haha. sekali, smuaaa tdo daa.. hbis cte bila seme tdo. maka bgilir2 lah kami bngun malam tu utk baca buku. huhu. i miss that moment :( aku hnya dapat jumpa huda sekejap sgt2. dia dtg umah bg kad. dia nak kawennnn.. huwaaaaa.. sorg lagi nak berumah tangga slepas hidayah.. nak jugakk kawennn hudaaaa!!!!! huhu. 



bakal menjadi isteri org.
buat Huda..
tahniah buatmu diatas perkahwinan akan datang.. aku gembira bcampur sedih.. bakal kehilangan seorg kawan.. kehidupanmu sbg isteri bakal dilalui dan amat berbeza. doaku moga dirimu bahagia hgga ke akhirnya.. maaf aku tak bisa hadir di majlis mu.. dek krana kekangan waktu. maaf dipinta sygku huda.. :'(
jadilah isteri solehah buat bakal suamimu.. aku doakan mu selalu,huda!
aku sayang mu! uwaa.. sedih la hudaaa... :'( 
Barakallahulakuma wa jama'a bainakuma fi khair..

hmm.. sorang saja aku takde gmbar ngn dia. Adilah.. tak sempat jumpa time raya. sebelum raya ada ketemu dia. maaf ilah. ku doakan agar dirimu sentiasa tabah dalam mghadapi khidupanmu.. Allah sgt sygkan ilah.. ujian itu tnda Dia syg ilah. doaku mengiringimu.. ada gapo2, bgtau ore deh.. syg ilah! :)

okey la.. sampai di sini saja lah ea cerita raya ngn kawan2 ni ea :") aku sgt rindu ngn kalian. lpas2 sorg2 kawen. huhu. jgn tggal aku sorg2 eh. ehh. lupa plak.. nk ucap tahniah kat kawan2 yg dah abih blaja..
 Hidayah Syuhadah, Ain Nasuha, Bintul Huda, Nur Adilah, Nik Zaharah Akmal
TAHNIAH SAHABAT!

Doakan aku dan didie grad tahun depan ea. korang kije la. pastu blnje kitorg. hehe.ok la, selamat hari raya ya kawan2 ku.. maafkan salah silap aku.. aku sayang korang skmo2 tau! doakan aku skmo deh. biar jauh dimata dekat dihati. 

ukhwah ini indah jika segalanya kerana Allah!
uhibbuki fillah  sahabat2 ku!
selamat meneruskan perjuangan!

salam sayang dariku,
Aisha Samihah
:)

No comments:

Post a Comment